آشفتگی قیمتی در بازار فوم بتن

فوم بتن پوششی است جدید جهت مصارف مختلف در ساختمان که به علت خواص فیزیکی منحصر به فرد خود، بتنی سبک و عایق با مقاومت لازم و کیفیت مطلوب نسبت به نوع استفاده از آن ارایه می‌دهد. برای تولید فوم بتن ابتدا سیمان و آب با در نظر گرفتن مقدار مشخص شده جهت چگالی مورد نظر با هم در میکسر دستگاه مخلوط می‌شود، سپس ماده فوم در فوم ژنراتور دستگاه با آب مخلوط شده و توسط پمپ هوا از لوله مخصوص که دارای ساچمه‌های ریز است با فشار عبور داده شده و این عمل باعث به‌دست آمدن کف شده و کف حاصل در میکسر با ملات سیمان و آب مخلوط می‌شود که در حین اختلاط، حباب‌های بسیار ریز در سرتاسر ملات به‌وجود می‌آید و بعد از عمل آمدن، توسط پمپ به طبقات پمپاژ و روی سطح ریخته می‌شود.

خاصیت فوم این است که حباب‌های هوا را تا گیرایش بتن در ملات پایدار نگه دارد، وزن بتن حاصله به پایداری این حباب‌ها بستگی دارد. از کاربرد‌های متفاوت فوم بتن می‌توان به ساخت بلوک‌های غیر باربر و پانل‌های جدا‌کننده یا یکپارچه، شیب‌بندی پشت بام، کف‌سازی طبقات، پر کردن حفره و ترانشه‌ها در پروژه‌های عمرانی، ساخت قطعات تزئینی، عایق‌سازی تأسیسات حرارتی و برودتی و از مزایای استفاده از فوم بتن نیز به مقاومت فوق‌العاده در مقابل آتش، ضد یخ‌زدگی و فرسایش، مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و آب، عایق بودن در مقابل گرما،‌ سرما و صدا، وزن سبک و عامل اقتصادی اشاره کرد.

متاسفانه عدم نظارت در قیمت‌ها باعث شده است هر شرکت اجرا کننده فوم بتن برای خود رقم دلخواه تعیین کرده و باعث آشفتگی در قیمت‌ها شوند.

مهندس صحابی ، مدیرفنی شرکت ماشین سازی وتولیدکننده فوم بتن در مورد قیمت روز  اجرای فوم بتن گفت:در حال حاضر هزینه اجرا ( شامل فوم ،دستمزد کارگر و دستگاه ) برای هر متر مکعب حدود ۱۷ هزار تومان است.

وی در این باره متذکر شد:به جز هزینه اجرا که در برخی شرکت‌ها تا ۲۵ هزار تومان نیز متغییر است پیمانکار باید هزینه دوغاب سیمان را نیز متحمل شود.

جناب مهندس صحابی تاکید کرد:فوم بتن علاوه بر مصالح باکیفیت، نیازمند اجرای و نظارت دقیق است.به طور مثال به دلیل نبود نظارت دقیق بر اجرا، برخی از پیمانکاران برای کاهش هزینه‌های فوم بتن از پوکه‌ریزی استفاده می‌کنند که بدون تردید این جایگزینی کاملا اشتباه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن