بررسی فوم بتن

فوم بتن  ماده ای با ترکیبات فوق العاده سبک است که با توجه به مصالح بکاررفته  در آن مقاومت مطلوبی از خود نشان می دهد و در واقع مدلی از بتن است که در آن به جای سنگدانه ها از کف پایدار برای حجم دادن به بتن استفاده می شود. در این بتن همانند بتن های معمولی از شن و ماسه استفاده نمی شود وکف پایدار به جای شن و ماسه و سنگدانه ها استفاده می شود و عدم وجود شن و ماسه باعث سبک شدن و همگن شدن ساختار بتن می گردد.

ساختار این فوم بتن ،متخلخل بوده که باعث سبک شدن بتن و کاهش بار مرده حاصل از آن در ساختمان می شود و از طرفی حباب های محبوس موجود در بتن عامل عایق شدن در برابر صدا، گرما و سرما می گردد.

ترکیبات این بتن به گونه ای انتخاب شده که بیشتر نقش پر کننده و عایق بودن را دارد و مزیت های بسیار بالایی نسبت به پلی استایرن و سفال داشته و به علت کوتاه شدن زمان ساخت اصل سرمایه در کمترین زمان باز می گردد.

مواد تشکیل دهنده فوم بتن عبارت است از آب، فوم شیمیایی یا پروتئینه، سیمان تیپ۲ ، الیاف پروپلین، سیلیس و مواد افزودنی دیگر که بسته به نیاز مصرف تولید، جهت رسیدن به دانسیته و مقاومت لازم در پروسه ساخت اضافه می گردد.

 

 

در این مقاله سعی شده است که اثر درصد های مختلف میکروسیلیس، الیاف پروپلین، الیاف پشم سرباره، دوده سیلیس و ماده کفزا بر مقاومت فشاری و دانسیته حجمی این نوع فوم بتن مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد تا حدی که بتوان آن را با بلوک های پلی استایرن دیواری و کف قابل قیاس کرد که البته نتایج بدست آمده نشان دهنده فوم بتن  سبک و مقاوم و دور از تصور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن