بتن سبک

در مقاله دیگری به توضیح خصوصیات و مزایای استفاده از بتن سبک هوادار پرداختیم. اما در این مقاله می خواهیم استفاده از بتن سبک هوادار را که می تواند در بخشهای بسیاری به انجام برسد را برایتان توضیح دهیم. برخی از مصارف و استفاده های بتن سبک هوادار شامل :

 

۱- برای ایزولاسیون پشت بام استفاده شود. این بتن می تواند بعنوان یک عایق حرارتی مناسب برای پشت بامها مورد استفاده قرار می گیرد.
۲- ایزولاسیون کف ساختمان نیز دیگر از مصارف آن است. بتن سبک هوادار می تواند بعنوان یک عایق رطوبتی و حرارتی برای کفها مورد استفاده قرار گیرد، بطوریکه هر ۵ سانتی متر بتن سبک هوادار معادل یک لایه قیر اندود عمل می کند .
۳- برای ساختمان سازی در ساختمانهای پیش ساخته و قالب درجا بعنوان پارتیشن بندی در انواع سازه (انواع بلوکهای ساختمانی) مورد استفاده قرار می گیرد.
۴- بهره برداری ژئوتکنیک از بتن سبک هوادار می شود. این بتن با توجه به سیال بودنش داخل تمامی حفره ها نفوذ کرده و تمام روزنه ها را پر می کند و در مقابل براحتی می توان از آن حفره برداری نمود .
۵- در محوطه سازی (با قطعات پیش ساخته یا بتن درجا) با توجه به خصوصیاتش از جمله مقاومت در برابر یخ زدگی و عدم جذب رطوبت بسیار پوشش مناسبی برای سطح جاده ها و فرودگاهها و پیاده روها می باشد .
۶- به عنوان حصار کشی از این بتن می توان هر قطعه ای (هر اندازه و هر شکل) برای دیوار محوطه تهیه و نصب نمود.
۷- بلوکهای تزئینی و متفرقه از بتن سبک هوادار می توان در هر نوع و ابعادی تهیه نمود. بر این اساس از آن می توان برای ساخت گلدان، نیمکت پارک، سنگ فرش پیاده رو، آبراه باران و کلیه محصولات مبلمان شهری استفاده نمود .
۸- در حوزه هنری نیز از بتن سبک هوادار می توان استفاده کرد. به طور مثال مجسمه سازی که بخاطر سیال بودن بتن و در نهایت سبک بودن آن می توان هر نوع مجسمه ای را تولید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن