اجرای فوم بتن

پیشگیری از پاشش اجرای فوم بتن

 

پاشش فوم بتن بر روی دیوار و یا نما از موارد نادر نگرانی های کارفرما از اجرای فوم بتن می باشد ولی در صورت مواجه شدن با همچین اتفاقی سوال اینجاست که پس از پاشش فوم بتن روی دیوار چه کنیم ؟ . در حین اجرای فوم بتن در ساختمان هایی که بخشی از عملیات نازک کاری آنها انجام شده ( مثلا گچ و خاک و آستر انجام شده ) ، و علی الخصوص در ماشین آلاتی که سازوکاری فنی برای کنترل روی سرعت پمپاژ فوم بتن ندارند ( مانند دستگاه های تحت فشار ، دستگاه های بدون اینورتر و … ) ، ممکن است به علت سرعت بالای پمپاژ ، پاشش فوم بتن روی دیوارها و سبب نگرانی کارفرما گردد .

در بسیاری از موارد بی توجهی و بی تجربگی اپراتور ماشین و نیروهای مجری نیز دلیلی مهم برای پاشش فوم بتن بر روی دیوارها و حتی نمای ساختمان می باشد که معمولا با تذکرات لازم قابل پیشگیری می باشد !

حتی می توان در پروژه هایی که ممکن است پاک کردن دیوارها پس از پاشش فوم بتن سخت باشد ( مثلا از سنگ های آنتیک و یا مصالح پر خلل و فرج روی دیوار استفاده شده باشد ) فبل از اجرای فوم بتن روی آنها را پوشاند . به راحتی میتوان تا ارتفاع یک و نیم متر دیوار را به کمک سفره های یک بار مصرف و چسب نواری پوشاند تا از پاشش فوم بتن بر روی این سطوح جلوگیری نمود . در تصویر بالا این کار توسط کافرما قبل از استقرار پیمانکار فوم بتن انجام گرفته است .

البته در ماشین آلاتی که به سیستم کنترل سرعت پمپاژ مجهز می باشند به راحتی می توان با کاهش سرعت پمپاژ احتمال پاشش فوم بتن بر روی سطوح را به صفر رساند .

پس از پاشش فوم بتن روی دیوار چه کار کنیم ؟

اما در صورت فراموشی نکات مذکور و حتی پس از انجام همه ی موارد بالا ممکن است گاهی به هر دلیل پاشش فوم بتن اتفاق بیافتد . اولین و مهمترین تذکر این است که اگر فوم بتن بر روی سطح غیر قابل شستشو پاشیده شد ( مثلا دیوار سفید کاری ) از هرگونه اقدام فوری نظیر پاک کردن با دستمال و … خودداری کنید . فوم بتن را می توان پس از خشک شدن به راحتی توسط یک دستمال خشک از روی اینگونه سطوح پاک کرد . ( به علت وجود تخلخل این ماده پس از خشک شدن بروی این سطوح کاملا پودر میشود و اصلا جای نگرانی نیست .

پاشش فوم بتن بر روی سطوح قابل شستشو نیز بلافاصله پس از پاشش با یک سطل آب تمیز قابل پاک کردن می باشد و بهتر است در همان لحظه شسته شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن