ساخت فوم بتن

آیا فقط عیار سیمان ملاک ساخت فوم بتن است ؟

در اصل  عامل عیار سیمان ( با وجود فوم مرغوب) عامل اصلی و مهم در طرح اختلاط ( فوم + سیمان + آب ) می باشد و در صورتی که به هر دلیل به این طرح اختلاط ماسه ریز دانه یا پود سنگ و یا پوکه و یا اجزای دیگر اضافه نماییم عوامل مهم دیگری در طرح اختلاط فوم بتن دخیل می گردد که در آینده به شرح اهداف و انواع طرح های اختلاط قابل تولید خواهیم پرداخت.

به دلیل اینکه کلیه ی استاندارد های مورد نیاز همچون مقاومت فشاری مناسب ، وزن بسیار کم ، سرعت اجرای عالی ، عایق بودن در برابر حرارت و صوت ، عمر کیفی طولانی و صرفه اقتصادی در کف سازی و شیب بندی با فوم بتن توسط این طرح اختلاط سه جزئی ( فوم + سیمان + آب ) به دست می آید کاملا منطقی است که این طرح اختلاط از پر مصرف ترین حالت های تولید فوم بتن باشد .

 

همچنین مصرف الیاف در بتن فوم مورد استفاده در کفسازی و شیب بندی در جهت جلوگیری از ترک خوردن فوم بتن پس از خشک شدن می باشد که البته خیلی هم ضروری نیست چون هم در طبقات و هم در بام پوسته دیگرفوم بتن به واسطه اجرای سرامیک و کاشی و یا ایزوگام روی فوم بتن قرار می گیرد . البته بنا به نظر کارفرما و تشخیص پیمانکار ممکن است الیاف نیز در تولید فوم بتن مصرف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن