phoca_thumb_l_ 3

استفاده از فوم بتن در ساختمان مانع از یخ‌زدگی لوله‌ها می‌شود

تزریق فوم بتن به‌جای پوکه معدنی در کف طبقات ساختمان، تأسیسات لوله کشی را در برابر یخ‌زدگی محافظت می‌کند.

لازم به ذکر به اینکه استفاده از فوم بتن به‌جای پوکه معدنی در پوشش طبقات بار مرده ساختمان را به اندازه چشم‌گیری کاهش می دهد، ایجاد شیب‌بندی پشت‌بام‌ها، کف‌بندی طبقات بعد از اتمام تأسیسات مکانیکی، تولید بلوک‌های غیر باربر با وزن پایین و عایق‌کاری کف طبقات ساختمان، به‌منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی از جمله کاربردهای فوم بتن است.

و همچنین هزینه‌های ساخت ساختمان با استفاده از فوم بتن حداقل ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، فوم بتن به‌عنوان عایق صوت، گرما و رطوبت حداقل تا ۷۰ درصد از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می‌کند.

مقاومت در برابر زلزله، عمر مفید بالای صد سال و قدرت چسبندگی بالا را از دیگر مزیت های استفاده از فوم بتن به‌جای پوکه معدنی در ساختمان میتوان عنوان کرد و میتوان گفت استفاده از فوم بتن موجب افزایش سرعت ساخت ساختمان می‌شود.

و ضمنا باید یادآورشد اینکه فوم بتن ترکیبی از سیمان، آب فوم و الیاف پروپیلن است، ماده کف‌زا (فوم) در ترکیب با هوا، سیمان و آب باعث افزایش حجم سیمان شده و به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن بر کف طبقات ساختمان تزریق می‌شود.

اما هنگام اجرای مرحله پوکه‌ریزی، مصالح توسط بالابرها به طبقات حمل شده و علاوه بر صرف انرژی و زمان زیاد، رفت و آمد کارگران نیز موجب آسیب رساندن به شبکه لوله‌کشی و تأسیسات موجود در کف طبقات ساختمان می‌شود، خاطرنشان باشید که در استفاده از فوم بتن به‌جای پوکه معدنی آسیبی به تأسیسات مکانیکی وارد نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن