الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

 

 

استفاده از الیاف پلی پروپیلن به منظور تقویت بلوک سبک از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی شروع شد. الیاف پلی پروپیلن برای کنترل ترک در اثر تغییرات گرما وسرما و نیز جهت بالابردن مقاومت کششی بلوک سبک استفاده میشود.

بکارگیری ازالیاف پلی پروپیلن برای جلوگیری از انقباض یا همان جمع شدگی و ترک خوردگی بلوک سبک از هر راهکار دیگری موثرتر بنظر میرسد.

مصرف الیاف پلی پروپیلن در هر متر مکعب به معنی اتصال سطح بسیار وسیعی از الیاف به فوم بتن میباشد و فواصل کم الیاف، از ایجاد ترک جلوگیری میکند

بر اساس تحقیقات انجام شده، مقدار کاهش ترک خوردگی  فوم بتن در مقدار معمول مصرف ( ۰٫۹ کیلوگرم بر مترمکعب) بیش از ۸۰ درصد میباشد که با افزایش مقدار مصرف تا  ۲ کیلوگرم بر مترمکعب عملاً ترکی به وجود نمی آید.

اصولاً تمامی مخلوط های سیمانی بطور طبیعی تمایل به جمع شدگی دارند.

مقاوم سازی بتن سبک با الیاف پلی پروپیلن

از این رو بکارگیری الیاف پلی پروپیلن مذکور در مخلوط های یاد شده تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از وقوع چنین پدیده ای دارد.

در سنین اولیه (از هنگام بتن ریزی تا ۲۴ ساعت نخست) مقاومت کسب شده توسط بتن ناچیز است و کمترین تنشی میتواند منجر به ترک خوردگی شود. مقاومت کششی بسیار زیاد الیاف پلی پروپیلن در این زمان، باعث عدم ترک خوردگی بلوک سبک میشود

همچنین مسلح نمودن بلوک سبک به الیاف پلی پروپیلن مقاومت ضربه ای و مقاومت خستگی را بهبود میبخشد و جمع شدگی را کاهش می دهد.

 

الیاف پلی پروپیلن
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن