فوم بتن

تفاوت طرح اختلاط فوم بتن جدید با نوع غیراستانداردآن چیست؟

دستگاه‌های فوم بتن قدیمی وغیراستاندارد سیمان و آب و فومرا با طرح اختلاط نادرست با هم مخلوط می‌کنند. در نهایت امر مخلوطی مایع به دست می‌آید که بعد از ریختن در کف ساختمان اجزای آن از هم پاشیده می‌شوند.

در طرح اختلاط فوم بتن نادرست سیمان بدلیل اینکه وزنش سنگین‌تر است ته‌نشین می‌شود و فوم بالای مخلوط قرار می‌گیرد، آب داخل مخلوط نیز شروع به چکیدن از درزها و زیر سقف‌ها می‌کندواز طرفی آب مخلوط خارج شده و از سویی فوم (که عایق رطوبت است) اجازه نمی‌دهد آب به سیمان تشنه‌ی زیر آن برسد. در نتیجه بعد از ۱۵ تا ۲۰ روز این فوم‌بتن غیراستاندارد از بالا پوک وخردمی‌شود و از زیر هم چون سیمان تشنه است،‌ کنده شده و کفسازی نهایی (سنگ، سرامیک و) را به بالا هل می‌دهد.

 همین خسارت سنگین وجبران ناپذیر است که باعث می‌شود ساختمان‌سازی(پیمانکار-کارفرما-مالک) که پس از تجربه کردن فوم‌بتن بی‌کیفیت که باهزینه اجرای بسیار پایین بعضا دیده شده باقیمت زیر۱۰هزارتومان انجام داده به پوکه‌ریزی برگردد؛ به قول معروف مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد.

اجرای فوم بتن مطلوب نیازمند طرح اختلاطی میباشد که مشکلات بالا رانداشته باشد وکارفرما را پس از آن با مشکلات عدیده ای مواجه نسازد.

آریافوم بتن باتوانمندی بالا درتهیه  طرح اختلاط فوم بتن جدید و تولید فوم مرغوب بادستگاههای فوم بتن مدرن و پیشرفته صادراتی رزومه کاری خوبی برای مشتریان خود به ارمغان اورده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن