تونلی

این روش در سیستم ریل گذاری و تمام اتوماتیک کاربرد دارد به نحوی که بعد از پر شدن قالب ها در زیر ایستگاه ثابت قالب های یک پارچه بر روی ریل وارد تونلی به ابعاد و اندازه تقریبی خود قالب شده دمای تونل بر حسب نیاز از ۳۵ درجه الی ۷۰ درجه متغیر است
زمان ماندگاری یا وقفه فوم بتن در داخل تونل بستگی به حجم قالب ها و دمای تونل و طول تونل دارد
سیتم حرارتی در این تونلها میتوان هم از دیگ بخار و هم از سیستم جریان هوا با فن و مشعل شبیه به کوره های آجرپزی با سوخت مازوت یا گاز استفاده کرد.
بعد از گیرش اولیه در این تونل قالب های فوم بتن از تونل خارج شده به قسمت دستگاه قالب درار قرار میگیرد
پس از جدا کردن قالب از فوم بتن ریل به سمت دستگاه برش سیمی هدایت میشود

تذکر : برش فوم بتن در این حالت بعد از گیرش اولیه صورت گیرد و محصول نباید کاملا سخت و خشک شده باشد در غیر این صورت باعث کند شدن سیم برش و پاره شدن آن همچنین لب پر شدن و شکستگی اطراف بلوک ها از ناحیه برش میشود
دستگاههای برش سیمی نیز متفاوت است بعضی از آنها در یک جهت طولی یا عرضی میبرند که در اینصورت باید از دو دستگاه برش استفاده نمود ، یکی در جهت طول ودیگری در جهت عرض.
مدل پیشرفته تری از این دستگاه وجود دارد که در آن واحد هر ۲ کار را انجام میدهد .
بعد از برش قالب ها به سمت تونل دوم که نسبت به تونل اول از حرارت بالاتر برخوردار است وارد میشوند. و زمان ماندگاری فوم بتن در آن نیز بیشتر از تونل اول است به نحوی که بلوک بای سختی مورد نیاز را پیدا کند و سپس از این تونل خارج شده روی پالت چیده و برای عمل آوری به قسمت آب دهی وارد میشود
تذکر : قبل از مرحله عمل آوری و بعد از در آوردن از تونل نباید بلوک ها را فورا سرد کرد بلکه باید از دمای تونل به دمای محیط یک زمان ۲ ساعته وقفه ایجاد شود سپس عمل آوری صورت گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن