پژوهشگران ایرانی موفق به تهیه بتن سبک نانویی شدند که عایق موثری در برابر گرما، سرما و صدا به شمار می‌رود.
مهندس کاوه رزاقی، کارشناس فنی شرکت تولید کننده این محصول ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امروزه در صنعت ساختمان بحث سبک‌سازی بسیار مورد توجه است. زیرا هر چه جرم سازه بیشتر باشد، نیروی جذب شده توسط سازه در برابر شتاب ناشی از زلزله بیش‌تر می‌شود. بنابراین با کاهش جرم سازه می‌توان موجب کاهش نیروی جذب شده توسط آن در برابر وقوع زلزله شد.وی تصریح کرد: همچنین با کاهش جرم و در نتیجه بار مرده ساختمان می‌توان موجب کاهش ابعاد پی، ستون‌ها و تیرها و همچنین کاهش ضخامت سقف‌ها شد که این کاهش‌ها صرفه‌جویی در هزینه ساخت اعضای ساختمان را به همراه دارد.

وی سپس درباره بتن سبک نانونی تولید شده گفت: نانو بتن تولید شده در مصارف مختلف ساختمانی کاربرد دارد و خواص فیزیکی منحصر به فرد و سبکی از ویژگی‌های آن است و عایقی مقاوم و باکیفیت به شمار می‌رود ؛ علاوه بر این با قیمتی ۲۰ درصد کمتر از بتن معمولی در کاهش هزینه نهایی ساختمان تاثیرگذار است.وی از دیگر مزایای این محصول به سرعت بالای استفاده از آن اشاره کرد و گفت: این محصول براحتی تولید شده و به دلیل روانی، نیازی به ویبره ندارد. همچنین عایق مناسبی در مقابل گرما، سرما و صدا است.

کارشناس فنی شرکت تولید کننده بتن سبک نانونی با بیان این که خرداد ماه سال جاری، اولین کارگاه تولید این محصول در پاکدشت ورامین با ظرفیت ۵۰ متر مکعب در روز شروع به فعالیت کرده است، درباره ترکیب محصول بتن سبک نانویی گفت: این محصول از ترکیب سیمان، ماسه بادی (ماسه نرم)، آب و مایع فوم تشکیل شده است.

کارشناس فنی شرکت تولید کننده بتن سبک نانویی توضیح داد: مایع فوم این محصول، ضمن اختلاط با آب در دستگاه مخصوص، ‌با سرعت زیادی، حباب‌های هوا را تولید و تثبیت کرده و فوم حاصل کاملا پایدار می‌شود؛ همچنین ضمن اختلاط با ملات سیمان و ماسه بادی در دستگاه مخلوط‌کن ویژه، خمیری روان تشکیل می‌شود که به صورت درجا یا در قالب‌های فلزی یا پلاستیکی قابل استفاده است.وی به کاربردهای بتن سبک نانویی اشاره و اظهار کرد: این محصول در شیب‌بندی پشت‌بام و کف‌سازی طبقات، ‌بلوک‌های غیر باربر سبک پیش‌ساخته،‌ پانل‌های جدا کننده یکپارچه و پیش‌ساخته، نرده‌های حصاری محوطه‌ها و کاربری در موارد خاص، دیوارهای درجا تا ارتفاع ۳ متر و استفاده از بتن فومی برای جلوگیری از نشست و تنش برشی در پی سازه‌ها، راه‌ها و … به کار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن