تولید آلودگی

برای تولید هر تن سیمان ۰٫۹۴ تن دی اکسید کربن تولید می شود یعنی حدود ۷ درصد کل CO2 تولید شده در جهان است و انرژی مصرف شده برای تولید هر تن سیمان پس از صنعت آلومنیوم و فولاد بیشترین انرژی مصرفی  یعنی معادل ۵ درصد کل انرژی مصرف شده در جهان است.
به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری ایسکانیوز: امروزه صنعت ساختمان در بسیاری از کشورها به ویژه  درکشورهای در حال توسعه بخشی عمده ای از اقتصاد ملی را تشکیل می دهد و تولید و مصرف فولاد و سیمان معرف رشد و توسعه آن کشورها است .
بتن به دلیل فراوانی و در دسترس بودن مواد و مصالح آن و امتیازات فنی ارزنده ای چون شکل پذیری، مقاوم در مقابل آتش سوزی، پایداری در مقابل عوامل جوی و قابلیت کاربرد عمومی آن یکی از بهترین و مناسب ترین فراورده ها درصنعت ساختمان است . به همین دلیل تولید و مصرف آن مدام رد حال گسترش است. بطوریکه هم اکنون سالانه حدود ۱۲ میلیون تن بتن تولید می شود و سیمان مورد نیاز آن با احتساب مصارف دیگر در حدود ۲ میلیون تن است.
تلاش های مفید و موثری در بخش تولید بتن سبک یا بتن اسفنجی و تولید سیمان از سرباره آهن گدازی انجام شده که تاثیرات بسیار ارزشمندی درکاهش آسیب های زیست محیطی داشته است.استفاده از بتن اسفنجی یا فوم بتن و فراورده سبک بتنی برای مصارف کف سازی و ساخت بلوک های دیواری اگر چه به منظور سبک سازی ساختمان صورت گرفته اما با توجه به دیگر ویژگیهای مناسب آن نظیر عایق حرارتی امکان تولید در کارگاه با تجهیزات ساده و سرمایه اولیه نسبتاً کم و همچنین عدم نیاز به سنگدانه (شن)روز به روز در حال گسترش است.
فوم بتن از ترکیب سیمان،آب و مواد کف زا معمولاً از پروتئین حیوانی تولید می شود که جایگزین بسیار مناسبی برای پوکه معدنی است و برداشت آن از دامنه های دماوند موجب تخریب طبیعت و خطر جدی برای رانش و لغزش وتهدید برای دماوند کوه است. در حالیکه مواد کف زای فوم بتن به دلیل تجزیه پذیری کوتاه مدت حداکثر ۲ سال، ماده ای بسیار کم اثر و مضر برای برای محیط زیست است.
از ویژگیهای  بسیار مثبت و مفید فوم بتن پایداری  مواد کف زای آن در فرایند اختلاط و جابجایی و گیرش بتن حفظ شده و پس از آن موجب اختلال در بتن می شود. فوم بتن عایق حرارتی بسیار مناسبی است به گونه ای که یک دیوار ۱۰سانتی از بلوک های فوم بتنی با چگالی ۴۰۰ کیلوگرم در متر مکعب معادل یک دیوار بتنی به ضخامت ۲ متر عملکرد ایزولاسیون حرارتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن