طرح ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس برنامه ریزی‌های موجود در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی طرحی تحت عنوان «طرح ملی بتن ۱۴۰۴» در کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در ششمین همایش بتن شرق کشور که در  محل سالن آمفی تئا‌تر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده بود اعلام شد: متاسفانه در کشور تولید مازاد سیمان سبب این شده است که کیفیت سیمان داخلی با افت شدیدی روبه‌رو باشد و علت این مهم هم این است که تاریخ انقضا سیمان تنها سه ماه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: متاسفانه رکود اقتصادی کشور اعم از توقف ساخت سد‌ها و توقف مسکن مهر دلیل مازاد تولید سیمان است که در همین راستا نیز تا قبل از کاهش قیمت جهانی نفت برای هر تن سیمان ۱۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شد که هم اکنون باز هم پس از کاهش قیمت نفت شاهد تولید مازاد سیمان در کشور هستیم.
همچنین اعلام شد: متاسفانه در حوزه تولید سیمان به مبانی توسعه پایدار نیز توجهی نشده و باید پذیرفت که ما در این حوزه شتاب زده عمل کرده‌ایم و این در حالی است که کارخانه سیمان و مواد اولیه لازم برای تولید داشتیم اما با عجله به سمت تولید پیشرفته سیمان رفتیم و این مهم سبب ضرر جدی به این صنعت شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اگر بتوانیم بتن‌های پر مقاومت را طراحی کنیم این مهم سبب صرفه جویی در مصرف مقدار سیمان می‌شود که در همین راستا اگر این امر در کشور اجرا شود حداقل میزان مصرف سیمان به ۵۰ درصد کاهش یافته که در ‌‌نهایت در سطح ملی نیز رقم قابل توجهی صرفه جویی اقتصادی خواهیم داشت.
در ادامه ایشان متذکر شد که متاسفانه هم اکنون استان‌های کشور از لحاظ صنعت بتن در شرایط ناعادلانه‌ای قرار گرفته‌اند که در همین راستا اکنون منازل و برج‌ها و ساختمان‌های اصفهان بتنی است و این در حالی است که پایتخت ایران تنها حدودا ۴۰ درصد از ساختمان‌های خود را به ساخت و سازهای بتنی اختصاص داده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس برنامه ریزی‌های موجود در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی طرحی تحت عنوان «طرح ملی بتن ۱۴۰۴» در کشور اجرایی می‌شود که در همین راستا نیز براساس دورنمای «طرح ملی بتن ۱۴۰۴»، باید در تمامی ساختمان‌ها این طرح اجرایی شود. همچنین بتن‌های الیافی جایگزین خوبی برای بتن‌های معمولی هستند که بر همین مبنا الیاف عامل مهمی برای جلوگیری از ایجاد ترک‌های بزرگ در سازه‌ها هستند و باید این نکته را به یاد داشت که در کشور تونل انتقال آب چمشیر و سد سیاه‌ پیشه با استفاده از این الیاف ساخته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن