نخستین باند پروازی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین باند پروازی تمام بتنی کشور در فرودگاه تبریز را افتتاح کرد. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و از سیستم روشنایی cat2 اجرا شده است.
پروژه بازسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای اولین بار به صورت بتنی و با استفاده از روش دال بتنی ساده توسط دستگاه فنیشر بتنی به عرض ۱۵ متر طراحی و اجرا شده است که قابلیت پذیرش پروازهای پهن پیکر تا رده B747 را خواهد داشت.
زیرسازی لایه‌های زیرین با استفاده از مصالح تراشه آسفالت و بصورت بازیافت مصالح آسفالتی و تثبیت با سیمان اجرا شده که سهم بسزایی در حفظ محیط زیست و اقتصادی بودن طرح داشته است.
بتن ریزی باند به مقدار ۱۰۰ هزار مترمکعب، کابل گذاری روشنایی باند جمعاً ۱۸۰ کیلومتر طول، نصب رینگ، کانکشن، کانکتور و چراغ‌های مخصوص لبه باند از جمله عملیات انجام شده برای اجرای این پروژه است.
طول این باند ۴ هزار و ۲۰۰ متر و عرض آن ۶۰ متر است و دوسر باند بوده و دارای تاکسی‌وی است که قابلیت دو بانده بودن را نیز به این مجموعه می‌بخشد. امکان پرواز برای بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس ۶۰-۳۰۰ در نخستین باند بتنی کشور فراهم شده است.
برای ایجاد این باند بتنی ۱۹۳ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۹۰ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی، ۸ کیلومتر کانال‌کنی و زهکشی و تجهیز ۱۵ کیلومتر لوله روشنایی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن