فوم بتن

فوم بتن وکاربردآن را در ساختمان چیست؟

بطورمعمول در اجرای کفسازی ساختمان در بهترین حالت ازپوکه صنعتی یا معدنی استفاده می شود که این مصالح در برخی پروژه ها جای خود ر ا به نخاله های ساختمانی، خاک و یا هر نوع ماده ی بی ارزش و پرهزینه احتمالی می دهند. در این متن به  فوم بتن به عنوان یک ماده ی خاص و جایگزین پرداخته میشود.

فوم بتن

معرفی محصولی به نام فوم بتن:

به طور کلی فراورده های بتنی از ۳ نوع مصالح سنگدانه، آب و سیمان تشکیل شده که بسته به میزان مصرف از هر یک از این مصالح با توجه به نوع بتن مورد استفاده مشخص می شود.

سیمان در بلوک خیس نقش چسبانندگی را دارد و در بلوک سخت حدود نیمی از مقاومت فشاری بلوک  را با در کنار هم نگهداشتن سنگدانه ها تأمین می کند.

سنگدانه ها نیز در بلوک خیس نقش حجم دهنده را دارند و در بلوک سخت وظیفه تأمین نیمی از مقاومت فشاری را بر عهده دارند.

آب در مرحله ساخت بتن  وظیفه ی ایجاد روان کنندگی را بعهده  و در طول فرآیند هیدراتاسیون بلوک با یک واکنش شیمیایی سیمان را به ماده ای سخت تبدیل کرده تا سنگدانه ها به وسیله ی ماتریس سیمانی در کنار هم قرار گیرند.

همانطور که گفته شد هدف این بررسی استفاده از فو م بتن به عنوان پرکننده ای خوب است.

فوم بتن، که قبلا درمورد  آن توضیح داده شد، نوعی از کفسازی است که در آن به جای سنگدانه ها، از فوم  پایدار برای حجم دادن به بلوک استفاده می شود.

درشکل زیر بررسی تفاوت های کفسازی بافوم بتن و پوکه قرارداده شده

فوم بتن
فوم بتن

فوم بتن به دلیل خواص فیزیکی منحصر‌به‌فردی که دارد، فوم بتنی  است سبک، با کیفیت و عایقی با مقاومت (‌فشاری و کششی‌) لازم ، همانطور که گفته شد در فوم بتن ، کف پایدار به جای سنگدانه ها استفاده می شود.

 

چرافوم بتن برای کفسازی بکار میرود؟

مقاومت فشاری فوم بتن تحت تأثیر چندین عامل مثل چگالی بتن، سن بتن، رطوبت بتن، مشخصات شیمیایی و مکانیکی اجزای تشکیل‌دهندۀ بتن و نسبت‏های اختلاط آن‌ها قرار دارد.

بنابراین فوم بتن را نمی توا ن به عنوان یک مصالح سازه ای (باربر) در نظر گرفت و از این رو فوم بتن که  بیشتر خاصیت پرکنندگی آن مورد توجه قرار گرفته است و در کف سازی و شیب بندی ساختمان کاربرد دارد.

 

اشتراک گذاری:

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اسیاب AAC هبلکس

فوم بتن

دستگاه فوم بتن تکفاز بادی

boloksabok

فوم بتن و کاربردهای آن

fombeton

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PPچیست ؟

فوم بتن

فوم بتن